Učivo pro žáky 25.3. - 5.4. 2020
Milí rodiče a žáci, posíláme Vám další porci učiva, Situace je vážná, nikoliv však kritická (jak pravil klasik). Klademe důraz na opakování a upevňování probraného učiva, pomalounku polehounku přidáváme i nové učivo. U těch malých se přidržíme trivia číst, psát a počítat, Ti starší si přidají navíc trochu angličtiny, vlastivědy a přírodovědy. Výchovy fakt řešit nebudeme, zpívat, cvičit, vystřihovat a kreslit si mohou dle libosti. Extrémy jsou škodlivé, takže nutit dítě sedět celý den nad učením, ani vykašlat se na všechno a nic nedělat, nedoporučujeme. Nebojte se obrátit se na nás, když si nebudete vědět s něčím rady, Děti nám klidně mohou psát maily, vyfotit udělané úkoly, psát na messenger a podobně, Rádi všem odpovíme. Můžete posílat i vypracované úkoly, my Vám je opravíme, AJ p.uč Vykoukalové, ostatní třídním učitelům. Vám, co jste se ozvali na naše maily, posíláme učivo mailem, ostatní musí na internetové stránky stránky ZŠ Moravany u Kyjova. Přejeme všem pevné zdraví i nervy a věřím, že to v pohodě zvládneme. Ještě jednou mailové adresy: zsmoravany.zlamalova@seznam.cz
zs.moravany.zlamal@seznam.cz
zs.moravany.vykoukalova@seznam.cz
zs.moravany.kalousova@seznam.cz
1. ročník
Matematika
Prac sešit str. 40, 41 je geometrie, krychle koule.
Dále nastupuje počítání do 20 str. 42 až 48. Pojmy desítka, jednotky, výborná pomůcka jsou běžné mince 10Kč a koruny, dneska je to nehygienické, takže doporučuji vyrobit z papíru kolečka, nebo knoflíky - 2 velké knoflíky a deset malých. Počítáme stylem jedna desítka a 3 jednotky je 13 a opačně 13 to je jedna desítka a 3 jednotky. Zdůrazňovat, že jedna velká,desítka = 10malých, jednotek Je POTŘEBA TO ZNÁZORŃOVAT, dělat jenom na papíře nestačí. Toto učivo je hrozně důležité pro další pochopení velkých čísel. Hrajte třeba na obchod! ( ale ne stylem : babi, platím kartou, jo).
Dobře je to udělané i na internetu -stránky Školákov
Matematika pro 1, ročník - číselná řada 0 – 20, ( Mořský svět, Mince, Perníková srdce)
Čtení
Slabikář str. 47 až 52. Písmena B a Ř. Využijte každou příležitost ke čtení, čtěte s dětmi i neznámý text s tím, že čte dítě a těžší slovo mu nahodíte vy a bez přerušení pokračujete dál. Hodně se ptejte, o čem jsme četli?, co dělal ten a ten?, kam šli ? ...atd, tak zjistíte, zda dítko rozumí tomu co čte.
Psaní
Žlutá písanka, str. 3 – 9, ale klidně při písmenu B můžete zkusit i psací B. Pokud máte trochu čas, pište s dětmi co nejvíc, toto na netu nedáme, tak jako matiku. Ať třeba píšou dopis babičce, seznam na nákup. Prosím, nesprdávat děti stylem: Ježišmarjá, jak to píšeš, - stačí říct: jo, dobrý, ale tohle spravíme, jo. VŽDYŤ SE TO TEPRVE UČÍME.
2. ročník
Matematika
Procvičovat sčítání a odčítání do 100, prac. sešit strany 27 – 34 není povinné. Opakovat si!
Násobilka: procvičování násobilky 2, odříkat řadu násobků 0,2,4,6,8,10,12,14,16,18,20, zpaměti. Zpaměti počítat příklady s násobilkou 2.
Dělení: dělení je opakem násobení, 3x2=6 a proto 6:2=3. Dělení 2 vysvětlíme takto: 8 dětí se seřadilo = rozdělilo do dvojic, kolik dvojic udělali ? Nebo taky dělení 2 je rozdělení na polovinu, 8 dětí se rozdělilo do dvou družstev, kolik bylo v každém? Důležité je používat názorné pomůcky – kolečka, sirky, knoflíky, papírové koruny. Skládat a ke každému příkladu na násobení říct příklad na dělení a opačně. Pracovní sešit str, 40 – 49, povinné
Český jazyk
Procvičování a upevňování souhlásek na konci a uprostřed slova, učebnice str. 76 -80,
str. 81 bajka Lev a myš, přečíst, ústně splnit úkoly
Prac. sešit str 12. 13
Nové učivo slabiky dě, tě ně, učebnice str 82- 84, pracovní sešit str. 14, 15. Úkoly v učebnici dělejte ústně nebo je nechte psát do sešitu,dle uvážení, úkoly v pracovním sešitě jsou povinné.
Procvičujte čtění O letadélku Káněti, máte-li dočteno, najděte si jinou knížku, ale číst se musí!!
Psaní, jelikož jsme si nerozdali druhý díl písanky, musíme si poradit jinak. Nechte děti opsat občas nějaké cvičení z učebnice do sešitu, nebo napište dopis babičce, kamarádovi – v této bezkontaktní době to jistě udělá radost. Můžete je nechat psát i maily. Ať mi třeba napíšou, jak se mají, jak jim jde učení, čemu nerozumí. Ráda jim odpovím.
Angličtina 2.roč.
PS str.36: 1.Is it a pencil- case? yes/no
2.Is it a cake?
3.Is it a skirt?
4.Is it a candle?
5.Is it a pen?
6.Is it a badge?
PS str.37: nakresli svůj dort i se svíčkami
PS str. 38: vyybarvi dortík + odpovídající počet svíček
PS str.39: number one is a car, number two is a bike, number three is a train, number four is a TV, number five is a quitar, number six is a plane, number seven is a balloon, number eight is a drum.
Do školního sešitu napiš a namaluj:
This is a chocolate cake. This is a green chair.
This is an orange present. This is a pink doll.
This is a red skirt. This is a yellow book.
Kdo umíte a můžete vyfoťte mi prosím vypracované stránky a pošlete mi je na mail zs.moravany.vykoukalova@seznam.cz nebo na Messenger: Eva Vykoukalova (v červené bundě se psem). Děkuji a těším se snad brzy na viděnou. A pokud něco potřebujete, napište mi, ráda Vám pomůžu.
3. ROČNÍK
ČJ
Na procvičování slovních druhů se nic neměmí.
Procvičovat probraná vyjmenovaná slova – didakta
V učebnici
doplnit a napsat tato cvičení: s.74 cv.2, str.75 cv.2, str.76 cv.2, str. 77 cv.3.
Naučit vyjmenovaná slova po "S".
M
Neustále procvičovat malou násobilku i dělení jak písemně, tak i zpaměti. Na stránkách www.matika.in/cs v učivu pro 2. ročník i 3. ročník (Malá násobilka, Násobilkové obdélníky)
Na stejných stránkách je procvičování sčítání a odčítání – učivo pro 2. ročník.
Pracovní sešit
str. 16 a 20 – vypočítat okraje. A na str. 18 a 19 dokreslete obrázky "osově souměrné". (obrázka jsou rozpůlené na dvě shodné poloviny) Pokuste se o co největší přesnost.
Na www.matyskova-matematika.cz – část 4., ročník: 1. díl, video číslo 55 – vysvětluje římské číslice. Jedná se pouze o seznámení s učivem!
Angličtina 3. roč.
zopakujeme číslice:
do školního sešitu napiš číslice:
twelve =
eigthteen =
twenty =
fifteen =
poskládej písmenka a napiš slovo, pak podtrhni správnou barvou:
leven =
neetneves =
teenriht =
inenteen =
xistnee =
oufrteen =
14 is blue 19 is red 13 is green 11 is black 16 is orange 17 is brown
opakování předložek:
opět do šk. sešitu přelož:
pod posletí -
na židli -
v krabici -
na skříňce -
a namaluj:
The red ball is under the brown wardrobe.
The yellow ball is in the orange pencil - case.
The pink ball is on the green cupboard.
The purple ball is on the black bookcase.
Učebnice str. 37: přečti email a do sešitu odpověz na tyto otázky:
1. Who writes this email (what is his name)?
2. Where is he? (where = kde)
3. What has he got?
4. What colour is it?
PS str. 57
Kdo umíte a můžete vyfoťte mi prosím vypracované stránky a pošlete mi je na mail zs.moravany.vykoukalova@seznam.cz nebo na Messenger: Eva Vykoukalova (v červené bundě se psem). Děkuji a těším se snad brzy na viděnou.
A pokud potřebujete, napište mi, ráda Vám pomůžu.
4.ROČNÍK
ČJ
Stále procvičovat vyjmenovaná slova (učebnice str.23 – 38, opisovat doplňovací cvičení),
NĚKTERÁ CVIČENÍ SI NECHEJTE NADIKTOVAT!
Učebnice
str.57 cv.4, str.58 cv.3, str.59 cv.4, str.60 cv.3 – napsat celá cvičení. Str.57 cv.2 se pokuste tvarovat slova podle zadání a toho vzoru: pravítko – (č.j., p.3.) pravítku
Tabulka vzorů a pádů je na straně 56.
Procvičování - program Didakta, část Ohebné slovní druhy 1.
M
Stále procvičovat malou násobilku (násobení i dělení) - zpaměti!
Sčítání a odčítání s přechodem přes desítkový základ – zpaměti!
Učebnice
strana 85, 86 a 87 – barevné příklady na písemné násobení. Str. 87 cv. 21. JE DŮLEŽITÁ ÚPRAVA ZÁPISU PŘÍKLADŮ. POUŽIJTE ČTVEREČKOVANÝ PAPÍR.
Pracovní sešit
strana 21 cv.6 a pak převody. Str.21 cv.7, str. 22 cv.8, 9, 11.
Na www.matika.in/cs – v část 4. ročník je možné procvičovat písemné +, - , x , : .
PŘÍRODOVĚDA
program Didakta – Všeználek na venkově. Poznávačky živočichů z různých ekosystémů.
VLASTIVĚDA
Pokračujeme v dějepisném učivu, podívejte se v učebnici na kapitoly Keltové, příchod Slovanů a Sámova říše. Na internetu zkoukněte archiv ČT , nebo YOU TUBE . Udatné dějiny národa českého 1. až 9.díl, pokusím se vám nějak doručit pracovní sešity k vlastivědě, abyste mohli pracovat i tam.
Angličtina 4. roč.
Do školního seš.
odpovězte na otázky:
1. What is your name?
2.How old are you?
3.Where do you live?
4.What is your favourite colour?
5.What is your favourite food?
6.Have you got long hair?
Napiš slovo:
sí ej ár : car em ou en dý ej váj:
dý ou dží: bý áj kej í:
bý ej dabl el: pí áj ej en ou:
tý ár ej áj en: dží jů dý ou:
Opiš slovo a napiš co je to za číslici:
fifty- six: 56 thirty-eight:
thirty-three: ninety-two:
seventy-eight: eighty- seven:
forty- five: sixty- one:
twenty-four: seventy:
Napiš pár vět o svém kamarádovi a použij nápovědu:
He/she is .....................years old. He/she lives in ............................... He/she has got ..............(black/blond/brown) hair and .............eyes. He/She is (tall/short). He/she has got................................(colour)shool bag. He/she likes............................(dancing, swimming, playing tennis, skateboarding,.....).
Namaluj hodiny:
it´s half past two it´s one o´clock
it ´s seven o´clock it´s half past four
it´s half past six it´s half past five
Přelož:
I have dinner at six o´clock.
She always has breakfast at half past seven.
I never have lunch at eleven o´clock.
What do you have for snack?
Kdo umíte a můžete vyfoťte mi vypracované stránky a pošlete mi je na mail zs.moravany.vykoukalova@seznam.cz nebo na Messenger: Eva Vykoukalova (v červené bundě se psem). Budu se těšit. A pokud něco potřebujete, napište mi, ráda Vám pomůžu.
5.ročník
Tyto úkoly máte opět na víc dnů, tak si to rozložte a každý den udělejte trochu
Matematika
PS desetinná čísla str. 6 / 3,4
Str. 7, 8 / celá Str. 9 / 1,2
Str. 10 /přečtěte si zelenou tabulku , cv. 1,2,4
Učebnice str. 91 / 35
Český jazyk
Učebnice str. 90 /prostudovat tabulky Str. 90 /1,2, 4 do sešitu
PS str. 10 / 1,2
Učebnice str. 93 / tabulky Str. 94 / 4 jen slovesa napiš ve správném tvaru do sešitu
PS str. 11 / celá stránka
Nezapomínejte na čtení knížky o Boříkovi
Komu by se chtělo mohl by napsat dopis kamarádovi, babičce, bratranci, komukoli. Co má dopis obsahovat najdete v učebnici na straně 92. Takový dopis ať na papíru nebo emailem moc potěší, zvlášť v době, když se nemáme možnost moc navštěvovat .
Vlastivěda
Ve vlastivědě bychom se teď měli věnovat historii. Bohužel jsme si nestihli rozdat ani učebnice, ani prac, sešity, tak si budeme muset poradit jak umíme. Zatím je to opakování z loňska.
1. Najděte si svůj sešit do vlastivědy ze 4. třídy ( cože nemáte? Maminka vyhodila?…říkala jsem schovat!!) OK, takže ti, co ho mají, si přečtou od pravěku až po Velkomoravskou říši.
2. Ti, co ho nemají, ( a ti co sešit našli, taky) hledají jinde : ŠKOLÁKOV Vlastivěda pro 4. roč.
archiv ČT , nebo YOU TUBE . Udatné dějiny národa českého 1. až 10 díl,
na you tube Jak Cyril s Metodějem putovali přes Hodonín (hlavně ten začátek).
PŘÍRODOVĚDA
Učebnice str. 44
Pracovní sešit
str.31 cv.1 a 2 – podle učebnice. Dál str. 32 cv.3 b). Vypiš živočichy (vždy jednoho na jeden řádek) a k němu čím se živí. Cv.3 d) vybarvuj podle zadání v sešitě.
Angličtina 5.roč.:
trochu opakování do školního sešitu:
1. vyčasuj sloveso být:
I am = I´m I am not = I´m not
you
he is = he´s he is not = he isn´t
she
it
we
they
Doplň správný tvar slovesa být:
The children ..is/are......happy it the wood. You ................. a good boy. It ,.................. a good idea. We .....................at chool today. My mum...................a teacher. Your brother ............in the garden.
2.napiš v množ. čísle:
cap- caps camera -
match- lorry -
city- shirt -
flower- boy -
family- book -
watch - toy -
(nezapomeň: aby se mi to lépe vylovolalo -es, a když mi to končí na y - podívám se co je před ním. Pokud a,e,i,o,u tak se mi y nemění. Jinak musím napsat ies)
3.přelož:
moje sestra -
jeho bratranec -
její bratr -
naše rodina-
jejich táta -
tvoje holka-
4. přídavná jména - napiš opaky:
ugly x good-looking
old x
tall x
stupid x
fat x
long x
Přelož:
Ty máš dlouhý krk.
Já nemám drahou (expensive) kameru.
My máme velkou a veselou rodinu.
Jana nemá roztomilého psa.
Erika má vysokého strýce.
Oni nemají nové tričko.
Připomínám:
I have got have not = haven´t got
you have got
he/she/it has got has not = hasn´t got
we have got
they have got
Doplň:
+ Monica .......has got............ a mobile phone. - Sara .......................... a big bedroom.
- We .................... long hair. + You ......................... a really good friends
- She ....................... a pink school bag. - I .................... a cheap (levný) PC.
Odpověz na otázky:
1. Have you got a sister? Yes, I have / No, I haven´t
2.Has your mum got a cat? Yes, she has/ No, she hasn´t
3. Have you got a big house?
4. Has your dog long ears?
5. Has your dad got blue eyes?
6. Have you got a tall cousin?
Doplň písmenka a namaluj:
a green s-fa
a red ch--r
a yellow fr-d-e
an orange b-d
a brown d-s-
a pink t-bl-
a blue -irro-
a black sh-we-
a purple bo-kc-se
Přelož:
na posteli- vedle stolu-
za domem- na knihovně-
pod židlí- vedle sprchy-
ve skříni- pod pohovkou -
Kdo umíte a můžete vyfoťte mi prosím vypracované stránky a pošlete mi je na mail zs.moravany.vykoukalova@seznam.cz nebo na Messenger: Eva Vykoukalova (v červené bundě se psem). Děkuji a těším se snad brzy na viděnou.
Pokud cokoliv není jasné napište mi. Ráda pomůžu.